4 kroki do stworzenia czytelni, która wspiera uczniów w nauce

Krok 1. Aranżacja przestrzeni przeznaczonej do nauki indywidualnej.

Aby miejsce sprzyjało skupieniu i efektywnej nauce, powinno być w nim cicho, a krzesła w tej strefie powinny być wygodne i wspierające utrzymanie prawidłowej sylwetki w pozycji siedzącej. W kąciku czytelniczym świetnie sprawdzi się wygodny fotel, który stworzy przytulny, domowy klimat i umożliwi dłuższą lekturę w komfortowych warunkach.

Dobrym rozwiązaniem okazać  się może krzesło z pulpitem, które zastąpi stół lub biurko:

https://mojekrzesla.pl/krzeslo-samba-tr.html

W miejscu, gdzie uczniowie będą pracować przed komputerem, najlepiej postawić na krzesła obrotowe, które dają możliwość regulacji oraz indywidualnego dopasowania do sylwetki:

https://mojekrzesla.pl/krzeslo-intrata-operative-o-11.html

Więcej propozycji produktów idealnych do urządzenia strefy do nauki samodzielnej znajdą Państwo na naszej stronie internetowej www.mojekrzesla.pl w zakładkach ”Biuro”, “Administracja” oraz “Dom”.

 czytelnia-miejsce pracy indywidualnej

Wizualizacja z użyciem krzesła Fameg B-1234, dostępnego na naszej stronie pod adresem:

 https://mojekrzesla.pl/krzeslo-b-1234-fameg.html

Krok 2. Stworzenie miejsc do pracy grupowej.

Najlepiej, gdy strefa pracy zespołowej zostanie nieco oddalona od miejsc pracy samodzielnej, by żywe dyskusje toczące się w grupie nikomu nie przeszkadzały. Wyposażenie wspierające pracę grupową powinno być lekkie i łatwe w przeniesieniu, tak by uczniowie mogli bez problemu zmieniać ich miejsce wedle własnych potrzeb. Dobrym rozwiązaniem mogą się okazać również krzesła obrotowe na kółkach.

W razie wątpliwości z wyborem odpowiednich krzeseł przeznaczonych do strefy pracy grupowej,  prosimy o kontakt z naszymi specjalistami, którzy chętnie pomogą w znalezieniu optymalnego dla Państwa rozwiązania.

czytelnia-miejsce pracy grupowej

Wizualizacja z użyciem krzesła BIT 550H, dostępnego na naszej stronie pod adresem:

 https://mojekrzesla.pl/krzeslo-bit-550h.html

Krok 3. Zapewnienie uczniom swobodnego korzystania z zasobów czytelni i biblioteki.

Aby dzieci i młodzież miały możliwość łatwego sięgnięcia po książki, należy zadbać o odpowiednią wysokość regałów. Ważna dla ich bezpieczeństwa jest też odległość pomiędzy nimi. Należy także pamiętać, by w czytelni i bibliotece nie znajdowały się niepotrzebne przedmioty, które mogłyby rozpraszać uczniów.

 

Krok 4. Wspieranie rozwoju czytelni i biblioteki.

 Łatwo można przewidzieć, że z czasem książek, czasopism i stanowisk komputerowych będzie coraz to więcej, dlatego dobrze jest wziąć to pod uwagę podczas wydzielania poszczególnych stref.


Mamy nadzieję, że nasz artykuł zobrazował Państwu potencjał, który tkwi w dobrze zaaranżowanej czytelni i bibliotece. Jest to potencjał, który ma bezpośredni wpływ na intelektualny i osobowościowy rozwój  każdego ucznia, który uczęszcza do Państwa Szkoły. Nasi eksperci chętnie służą pomocą w doborze odpowiednich dla Państwa rozwiązań. Dodatkowo oferujemy bezpłatne konsultacje z naszym działem architektury. Zapraszamy do kontaktu z nami!




Udostępnij:

Komentarze

Dodaj komentarz